Jak mohou být parfémy Essens tak kvalitní a zároveň levné?

Cenu parfému ovlivňuje několik faktorů, které přímý prodej od výrobce k zákazníkovi eliminuje.

V první řadě jde o to, že neplatíte za značku, ale skutečně jen za to, co voní, tedy tekutinu uvnitř flakonu. Módní značky nebo celebrity zvyšují cenu parfému v mnoha obvykle jen tím, že poskytnou licenci na vyrytí svého jména na flakon. Složení samotné tekutiny tím nijak ovlivněno není.

Pokud si například koupím v obchodě deset lahviček parfému od Diora, doma jim uříznu hrdla a obsah přeliju do obyčejně pet lahve, změní se nějak samotná vonící tekutina? Ne, jen jsem změnil nádobu.

Druhým faktorem je forma distribuce. Essens neprovozuje kamenné obchody a neplatí prodavačky, skladníky, zásobování apod. takže neexistují náklady spojené s provozem fyzického obchodu, které by se jinak musely na ceně projevit. Zásilka putuje prakticky přímo mezi výrobcem a konečným odběratelem.